Noutati din lumea auto – Rune.ro Noutati din lumea auto – Rune.ro

BMW accelereaza dezvoltarea sistemelor de incarcare prin inductie a automobilelor electrice si hibrid

001

• Foarte confortabila, eficienta si fara cablu: tehnologia de ultima ora pentru reincarcarea automobilelor este adaptata pentru acumulatorii de inalta tensiune de la BMW i3 si BMW i8, precum si pentru viitoarele modele hibrid plug-in ale BMW Group.

• Colaborare cu alti constructori auto pentru a pune bazele unui standard universal pentru sistemele de incarcare prin inductie.

Placerea condusului si dezvoltarea durabila se imbina intr-o maniera fara precedent la modelul electric BMW i3 si la automobilul sport hibrid plug-in BMW i8. Acumulatorii de inalta de tensiune din echiparea modelelor pot fi reincarcati rapid si usor prin intermediul unui panou BMW i (Wallbox) care face parte din portofoliul de servicii 360° ELECTRIC. Aceasta statie sofisticata de alimentare, cu facilitate de incarcare rapida pentru realimentarea automobilelor cu energie electrica acasa sau la munca, subliniaza abordarea exhaustiva pe care brandul BMW i o adopta când vine vorba de dezvoltarea unui automobil electric. Pentru aceasta, BMW Group si-a asumat rolul de pionier in domeniu si acum accelereaza dezvoltarea tehnologiilor inovatoare astfel incât condusul cu emisii zero sa fie din ce in ce mai atractiv.

Sistemele de incarcare prin inductie a acumulatorilor de inalta tensiune reprezinta pasul urmator in furnizarea de energie. Pe termen mediu, obiectivul dezvoltarii este gasirea unor solutii de incarcare prin inductie – fiabile, simple si usor de utilizat – care sa fie introduse in productie si care sa fie adaptate atât pentru acumulatorii automobilelor BMW i, cât si pentru bateriile de inalta tensiune ale viitoarelor modele hibrid plug-in ale BMW Group.

Avantajul esential pe care furnizarea energiei prin inductie il detine fata de statiile conventionale de incarcare este conexiunea fara cablu intre punctul de alimentare si acumulatorul de inalta tensiune ale automobilului. Producatorii auto Daimler si BMW Group au semnat un acord de dezvoltare comuna si implementare a tehnologiei standardizate pentru incarcarea prin inductie a automobilelor electrice si a celor hibrid plug-in. Sistemul consta in doua componente: o bobina secundara in podeaua automobilului, precum si o placa de baza cu bobina primara integrata care este localizata sub masina – de exemplu, in podeaua garajului. Dispunerea bobinelor – in consecinta, a câmpului magnetic – se bazeaza pe designul derivat din forma circulara a acestora, ceea ce ofera numeroase beneficii importante. Printre acestea se numara constructia foarte compacta si usoara, dar si izolarea spatiala eficienta a câmpului magnetic. Energia electrica este transmisa printr-un câmp magnetic alternativ, generat intre bobine, fara contact si fara cabluri de incarcare, la o rata de incarcare de 3,6 kW. Cu un factor de eficienta de peste 90%, aceasta metoda permite ca acumulatorii de inalta tensiune sa fie realimentati eficient, convenabil si in siguranta.

Un alt obiectiv de dezvoltare este minimizarea timpului de incarcare pentru transmiterea wireless a puterii. La o rata a incarcarii de 3,6 kW, acumulatorii de inalta tensiune aflati in echiparea multor automobile hibrid plug-in pot fi realimentate complet in mai putin de trei ore. Daca se utilizeaza prototipul complet operational al unei statii de incarcare prin inductie, bateria unui model BMW i8 este reincarcata in mai putin de doua ore. In dorinta de a tine cont de capacitatile mai mari de stocare ale acumulatorilor de inalta tensiune de la automobilele electrice, viitorul standard de tehnologie prevede, de asemenea, posibilitatea cresterii ratei de incarcare la 7 kW. Aceasta asigura incarcarea completa a bateriei de la BMW i3 pe parcursul noptii când este utilizat sistemul prin inductie.

Incarcarea prin inductie usureaza mult viata conducatorului unui automobil electric sau hibrid plug-in, pentru ca nu vor mai fi necesare cablurile de conectare pentru refacerea rezervelor de energie electrica. Odata ce automobilul a fost pozitionat corect deasupra bobinei principale, conducatorul porneste procesul de incarcare la apasarea unui buton prin utilizarea sistemului de operare al masinii. Datele sunt transmite printr-o conexiune WiFi intre automobil si statia de incarcare pentru a-l ajuta pe conducator inclusiv cu locuri de parcare.

Facilitatea de incarcare prin inductie poate fi utilizata indiferent de conditiile meteo. Nici ploaia, nici ninsoare, nu au efect negativ asupra furnizarii energiei electrice, intrucât toate componentele de inductie ale sistemului sunt protejate, ceea ce inseamna ca bobina principala poate fi montata si in aer liber. Pe durata incarcarii, radiatiile electromagnetice ambientale sunt si ele mentinute la un nivel minim. Spatiul dintre bobina principala si cea secundara este monitorizat permanent, ceea ce permite oprirea instantanee a incarcarii daca sunt detectate corpuri straine.

Ca si in cazul panoului BMW i (Wallbox), sistemele viitoare de furnizare a energiei prin inductie vor permite activarea si monitorizarea incarcarii prin intermediul unui smartphone. Aplicatia relevanta pentru smartphone va permite conducatorilor sa acceseze datele transmise online cu privire la starea incarcarii sau timpul in care bateria va fi complet realimentata.

Share Post :

More Posts

Leave a Reply