Noutati din lumea auto – Rune.ro Noutati din lumea auto – Rune.ro

Bosch: cresterea presiunii de injectie scade consumul si creste performantele

poza-1

Perspective: „In urmatorii zece ani, majoritatea motoarelor diesel vor functiona cu presiuni de injectie de aproximativ 2.000 de bari. Desi este posibila utilizarea unei presiuni de 3.000 de bari, aceasta va fi limitata la autovehiculele de curse si motoarele diesel de inalta performanta.” (Dr. Markus Heyn, presedintele diviziei de sisteme diesel din cadrul Robert Bosch GmbH).

Sistemul common-rail diesel: sistemul common-rail CRS3-25 este echipat cu primul injector piezo Bosch pentru autoturisme care functioneaza cu o presiune de injectie de 2.500 de bari. Datorita presiunii de injectie sporite, noile modele piezo Bosch reprezinta tehnologia de ultima ora. Sistemul de injectie optimizat atomizeaza carburantul in particule extrem de fine, imbunatatind combustia. Consumul redus de carburant este doar unul dintre avantajele acestei tehnologii.

logo-bosch

Prin comparatie: Presiunea generata de un sistem common-rail este aproximativ echivalenta cu presiunea ce ar fi produsa de un rinocer de 2.000 de kilograme stand pe un deget. Datorita acesteia, carburantul comprimat este dispersat extrem de fin, intr-un jet cu viteza supersonica.

Performante sporite: Presiunea de injectie mai mare genereaza o putere specifica si un cuplu motor sporite. Acesta este motivul pentru care sporirea presiunii de injectie a unui motor asigura cresterea puterii acestuia: intervalul de timp disponibil pentru combustie este extrem de limitat atunci cand un motor functioneaza la sarcina maxima si turatii ridicate. Astfel, pentru a atinge nivelul optim al puterii, carburantul trebuie sa fie injectat foarte rapid in motor, la inalta presiune.

Turbo: Cu cat camera de combustie contine mai mult aer, cu atat presiunea de injectie trebuie sa fie mai mare. Pentru a realiza un amestec aer – carburant combustibil, trebuie sa fie introdusa o cantitate mare de carburant intr-un interval de timp foarte scurt. Exista multe motoare cu supraalimentare, in special modelele bi-turbo si tri-turbo, care beneficiaza de presiuni de injectie de peste 2.000 de bari.

Emisii: Presiunea de injectie sporita reprezinta factorul cheie pentru reducerea emisiilor netratate produse de un motor. Intr-adevar, in clasa autovehiculelor compacte, datorita acestui lucru poate fi evitata de multe ori chiar si necesitatea tratarii gazelor de esapament. Cu cat presiunea de injectie este mai mare, cu atat injectorul si duza de injectie pot avea o constructie mai fina. Acest lucru imbunatateste atomizarea, rezultatul fiind un amestec aer – carburant imbunatatit, ceea ce inseamna ca este asigurata o combustie optima, fara sa existe posibilitatea formarii calaminei.

Competenta sistemelor: Pentru a asigura o presiune de injectie sporita sunt necesare mai multe elemente decat doar un injector reproiectat. Datorita competentei sale extrem de ample in domeniul sistemelor diesel, Bosch poate asambla un sistem cu reglaj fin care include, pe langa unitatea de comanda, pompa de carburant, sistemul common-rail si injectorul.

 

Dezvoltarea tehnologiei pentru presiunea de injectie 

Bosch a inceput de la 100 de bari

  • pana la 100 de bari

Obiectivul de la inceputul dezvoltarii tehnologiei, in 1922

peste 100 de bari

Prima productie de serie a pompelor de injectie in linie

(camioanele MAN, 1927)

  • 300 bari

Pompa de injectie cu distribuitor VE (modelul VW Golf D, 1975)

  • 900 bari

Pompa cu piston axial (modelul Audi 100 TDI, 1989)

  • 1.500 – 1.750 bari

Pompa cu piston radial VP 44

(modelele Opel Vectra, Audi A6 2.5 TDI, 1996; BMW 320d, 1998)

  • 1.350 bari

Common rail (modelul Alfa-Romeo 156 2.4 JTD, 1997)

  • 2.050 bari

Sistemul de injectie unitar (modelul VW Passat TDI, 1998)

  • peste 2.000 de bari

Sistemul common rail cu injector piezo

(utilizat pentru prima data la modelul Audi A6 3.0 TDI, 2003/4)

  • 2.500 bari

Sistemul common-rail CRS3-25 (disponibil pentru autovehiculele produse in serie in 2014)

 

Sistemul Bosch CRS3-25 cu o presiune de 2.500 de bari Pentru a asigura o presiune de injectie mai mare sunt necesare mai multe elemente decat doar un injector reproiectat. Datorita competentei sale extrem de ample in domeniul sistemelor diesel, Bosch poate

asambla un sistem cu reglaj fin care include, pe langa unitatea de comanda, pompa de carburant, sistemul common-rail si injectorul.

Share Post :

More Posts

Leave a Reply