Noutati din lumea auto – Rune.ro Noutati din lumea auto – Rune.ro

Bosch la cursa de 24 de ore de la Le Mans

bosch-lemains

  • Audi R18 e-tron quattro, Chevrolet Corvette C7.R, Ferrari 458 Italia, Porsche 911 RSR, Porsche 911 GT3 RSR si multe alte autovehicule de curse integreaza tehnologie Bosch
  • Aproape unul din fiecare doua autovehicule participante la cursa de la Le Mans prezinta tehnologie Bosch
  • Incepand din 2000, toate autovehiculele castigatoare ale cursei de la Le Mans s-au bazat pe tehnologia de injectie Bosch

Aproape unul din doua autovehicule participante la editia cu numarul 91 a cursei de anduranta de 24 de ore de la Le Mans a prezentat tehnologie Bosch. Nu mai putin de 27 din cele 56 de autovehicule prezente la start in acest an au avut  la bord numeroase componente electronice si hidraulice si tehnologia de siguranta Bosch.

Incepand din 2000, o cerinta obligatorie pentru asigurarea victoriei s-a dovedit a fi tehnologia de injectie Bosch. In ultimii sapte ani, singurele autovehicule care au castigat categoric cursa au fost modelele Audi Sport si Peugeot Sport cu motoare diesel si diesel hibrid, in timp ce, intre 2000 si 2006, autovehiculele cu sistem de injectie si injectie directa de benzina Bosch au obtinut locul intai in clasamentul general.

 

Audi R18 e-tron quattro (LMP1):

Bosch este partenerul Audi R18 e-tron quattro si asigura atat tehnologia de injectie, cat si componentele de baza ale sistemului de propulsie hibrid. „Bosch si Audi combina avantajele motorului diesel cu puterea unui motor electric suplimentar,” a declarat Dr. Markus Heyn, presedintele Diviziei Sisteme Diesel din cadrul Bosch. „Iar soferii autovehiculelor diesel obisnuite beneficiaza, de asemenea, in viata lor de zi cu zi, de cuplul ridicat si consumul redus de carburant oferite de aceasta tehnologie.” In 2013, aproape jumatate dintre autoturismele nou inmatriculate in Germania au fost echipate cu un sistem de propulsie diesel; in Europa (UE15), aceasta valoare ajunge la 54%.

Bosch furnizeaza urmatoarele tehnologii pentru modelul Audi R18 e-tron quattro:

  • Sistem de injectie common-rail, ce include o pompa de inalta presiune, injectoare si rampa de carburant de inalta presiune
  • Motor generator integrat (IMG), dezvoltat de Audi Sport in colaborare cu Bosch pentru modelul
  • R18 e-tron quattro. Montat pe puntea fata, IMG isi utilizeaza electronica de putere integrata pentru a alimenta cu energie recuperata in timpul franarii un volant. In timpul accelerarii, IMG actioneaza puntea fata a autovehiculului de curse prin intermediul unui motor electric, care a fost dezvoltat recent pentru sezonul 2014 si dezvolta o putere de aproximativ 170 kW (230 CP).
  • Unitate de comanda a motorului MS24 si sistem de colectare a datelor privind autovehiculul
  • Demaror, generator si cabluri
  • Sistem de directie cu pinion si cremaliera asistat electric: dezvoltat de Audi Sport in colaborare cu compania Bosch si ZF Lenksysteme GmbH, o societate mixta intre Robert Bosch GmbH si ZF Friedrichshafen AG.

sistem-evitare

Noul sistem de evitare a coliziunilor (CAS-M) utilizat la cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Noul sistem se bazeaza pe un senzor radar Bosch cu raza lunga de actiune de generatia a treia (LRR3), montat in partea din spate a autovehiculelor de curse Corvette Racing si Nissan ZEOD RD. Avand un unghi de deschidere de pana la 30 de grade, senzorul poate detecta obiecte la o distanta de 250 de metri. Acesta poate detecta simultan pana la 32 de obiecte, impreuna cu distanta acestora pana la autovehicul si viteza fata de acesta.

 

Chevrolet Corvette C7.R (LM GTE-Pro):

chevrolet-corvette

Autovehiculele de curse Chevrolet Corvette C7.R folosesc sistemul de evitare a coliziunilor Bosch Motorsport (CAS-M) pentru a ajuta la prevenirea accidentelor, mai ales in cadrul curselor pe distante lungi. Acest sistem se bazeaza pe un senzor radar cu raza lunga de actiune de generatia a treia (LRR3), montat in partea din spate a autovehiculului. LRR3 monitorizeaza in permanenta distanta de pana in 250 de metri din spatele autovehiculului si poate detecta simultan pana la 32 de obiecte, impreuna cu distanta acestora pana la autovehicul si viteza fata de acesta. Sistemul combina aceste date cu imaginile redate in timp real de camera video pe un ecran din postul de conducere. In consecinta, soferii dispun de numeroase informatii utile prezentate direct in campul lor vizual, cum ar fi numarul de autovehicule aflate in spatele lor, cat de repede se aproprie si pe ce banda de circulatie incearca sa depaseasca.

Alte componente Bosch importante prezente la bordul autovehiculelor de curse Chevrolet Corvette C7.R

echipate cu motoare noi cu injectie directa de benzina:

  • Unitate de comanda a motorului MS 5.1 si unitate trepte de putere MS 5.1
  • Pompa si injectoare de inalta presiune
  • Unitate de afisare pentru sofer DDU 8, de inalta rezolutie, cu posibilitate de programare
  • Senzori si componente de aprindere
  • Sisteme telemetrice pentru transmiterea datelor cu privire la autovehicul intre autovehiculul de pe pista si echipa pitstop
  • Pompe de carburant si motoare pentru stergatoare

 

motorsport

Tehnologie creata de Bosch Motorsport pentru cursa de anduranta de 24 de ore de la Le Mans Bosch Motorsport ofera un portofoliu cuprinzator de produse pentru cursa de anduranta de 24 de ore de la Le Mans. Acest portofoliu include componente ale injectiei pentru motoarele diesel si cu aprindere prin scanteie, unitati de comanda ale motorului, afisaje, alternatoare si altele.

 

Ferrari 458 Italia (LM-GTE Pro si LM-GTE Am):

ferrari-458-italia

Autovehiculele de curse Ferrari 458 Italia care participa la cursa de la Le Mans dispun de tehnologia de injectie directa de benzina Bosch, ce consta intr-o unitate de comanda a motorului MS 5.1, unitate trepte de putere, pompa si injectoare de inalta presiune. In plus, ecranul DDU 8 programabil ii prezinta soferului in timpul cursei date importante privind autovehiculul.

 

Porsche 911 RSR si Porsche 911 GT3 RSR (LM-GTE Pro si LM-GTE Am):

porsche-911

Modelele Porsche 911 RSR si Porsche 911 GT3 RSR au concurat in cadrul cursei de la Le Mans echipate cu unitati de comanda a motorului, inregistratoare automate de date, demaroare si o varietate de senzori pentru variabile precum presiunea si temperatura, furnizate de Bosch.

Share Post :

More Posts

Leave a Reply